Saturday 1 September 2012

Suatu Ketika dahulu


Bismillah. Assalamualaikum. 

Its have been a year already aku bersama herbalife. ALhamdulillah. Tak pernah terfikir dan terbayang di mana aku mampu berada satu saat nanti. Subhanallah, maha suci Allah, hanya dengan izinNya yang mampu beri aku peluang meneruskan hidup sebagai seorang Herbalifer. *being a herbalifer have to be strong and tough inside and outside*
Kalau ingat balik life aku dulu, sebelum jumpa Herbalife, Allah je Maha mengetahui. Hanya ordinary girl yang hidup dalam dunia keremajaannya without ada anything matlamat, impian and tujuan hidup yang jelas. Yang tahu, makan, tidur, kerja, enjoy habiskan duit. Dats All. T__T *teruknyaaaaamembazirmasa* Macam mana la x overweight kalau tu je aktiviti yang pandai buat and dinner kat luar memalam buta tu dah jadi macam routine, except kerja shift mlm je, but still masa kerja mlm, of course order mkn mlm kt wad pulak. Can u imagine my lifestyle.? T____T
Tapi alhamdulillah, Allah temukan aku dengan Herbalife. No intent untuk change my lifestyle tapi HANYA UNTUK TURUN BERAT BADAN SAHAJA! sebab as life sooo enjoying before dat, aku gain 10kg in a year bekerja.!! 10 kg okeyh!!! And aku kerja dah 3 tahun, so, almost 20kg aku gain U_U.  So im looking for something nk lose weight, orang cakap sebab tak larat nk bawak badan, and one more, i hate looking at myself infront of mirror plus aku ni suke bergambar and bergaya, so nk look beutiful tak dapat la kalau GEMOK kan -_-” . Perut buncit, peha, lengan besar, punggung tonggek.*ok,over descreption*  Masa ni, try banyak sangat benda nk lose weight, diet, pill, produk ape je yg orang cakap boleh kurus lah. SEMUA telan and buat. Mak pun x suke aku gemuk, so ape je kengkawan or sesiapa suggest, dia akan bagi. And rasa terrible gile bila try memacam tapi no result :'( Pernah sampai makan buah jeeee , pastu penat sangat T___T Baju uniform tah berapa kali alter besarkan, tailor dah bising, baju semua tak muat, cepat mengah, sampai bf pon fed up :(
        
Haaaa, hamekk kau.! Now korang sendiri mesti nak gelak kannnn. ni memang zaman kegelapan lah T___T Sangat suka makanan! And time ni tengah looking and trying everything nk losing weight tapi failed -_-“
Di takdirkan, just by facebook status, tergerak hati nak tanya panjang kat my old friend FAtin Najwa a.k.a my sponsor :) 
” this msg makes me happy :’) “sy dah muat balik seluar sy yg 3thn lepas! balik rumah nnt nak korek almari cari baju2 n seluar lama. jimat la xyah beli baru hehe. thanks fatin!!” its a good feeling alhamdulillah :))) so sape2 nak tukar saiz baju n seluar gak, msg or pm me, i’d be glad to help insyaAllah ♥ “ 
*ok, gigih gile bukak balik wall dak fatin ni -_-“
Ok, baca status ni terus macam :O Ape dia ni buat? And ada lagi satu status tu cakap happynye coach orang jadi sehat n turun berat cane tah.  *status tu dah x jumpe :(  Cam best sbb “coach” tu. Selama ni nk kurus mane ade coach kn. Stalking2 page die, tengok gambar die kurus gile ta leyh tahan, terus PM lelaju. Tapi first msg da tulis sesiap dah ;
Mmg serius nk kurus pun tp tak mau beli produk ke ape ke. Kire nk natural laa. Boleh? Hehehe
Haa, skeptikal kann.? Sapa rasa diri skeptikal, aku pun skeptical jugak. Tapi bila kita terdesak, we have NO CHOICE AND HAVE TOO cane cane pun. Yang ubah mind set aku utk try jugak is, aku try diet cm fatin ajar org guna diet herbalife ni, tukar pada low calories punye food tp NOTHING happen.! Plus masa tu ade pakwe *dulu taw* and pakwe aku ni EX die cm cun and dia ske nak puji pompuan cantik2. Dak uma ni plak kurus and slalu dress up lelawa, soooo, aku ni tersangatlahh admire shapping badan org kurus and cantik ni *ekceli memang dari dulu lagi* So, nk x nk try je laa. *dah la berkira gile nak keluar duit*
So, bermula lah program, up and down segala bagai. And tup tap, lebih kurang 2 minggu after dat, dah nampak result , lost 4.5kg.!!! Baju uniform dah mula longgar. Tapi masa ni x excited sebab x nmpk sgt. Bila coach tnye baru sedar. And in 1 month lost 7kg.! *big archivement! clapclap* Paling best sebab tak rase seksa pun jaga diet, just mnum air ckup, shake tak tinggal, chengg, shappinggggg gilos.! The best is shapping sbb before ni try diet2, lost 5kg tp baju uniform, sama je T_T *means no shapping*
ALhamdulillah, consistent jeee, aku berjaya dapat ape aku target. And paling best sbb shake ni SEDAP as aku ni FOOD LOVER kann :D Nak benda sedap jeee. So really enjoy my shake <3
            
Ni masa dah lost 13kg. Muka da kecik ^_^ First event and first time jumpa Coach depan depan *selamaniselalungelattaknakjumpesebabmalugemok* 

Berat badan dah settle, tapi overweight tu salah satu penyakit kan, so dalam tak sedar, aku sebenarnya banyak penyakit yang di anggap normal. Ada period pain yang sangat teruk sampai kena makan ubat every month, migrain tak boleh kena panas/hujan/penat, ada resdung yg teruk, and kulit muka sensitif which is ta leyh pakai bedak or any produk muka simply je. *pernah kulit terbakar sbb main tepek je produk kt muka* And aku ade masalah senang sakit, tiap bulan wajib demam smpai MC esp bila datang bulan and sakit lutut kalau berdiri/jalan lama sket je. 
And ALHAMDULILLAHHHH semuaaaa masalah ni selesai and improve ALOT,tenaga LUARBIASAA bonusss dalam masa 3 bulan, total lost 17KG and shapping dari XXL ke M.!!! Alhamdulillahhhh :D Macam tak percaya kalau tgk gmbar ni. TQ dearest COACH Fatin Najwa. *hugss.* Tq Allah, TQ Herbalife :) 
P/S : Pada sesiapa yang tercari cari jalan penyelesaian and dah try macam macam tak berhasil, di nasihati, tak payah pening pening kepala. Cut down your intake EXTREMELY bahaya and not helping pada tahap kesihatan pun. Herbalife bukan ubat kurus tapi Cellular Nutrition that repair and regenerate our cell, high nutrition, low calories then, we can lose weight and improve health :)
LOSE WEIGHT, GAIN WEIGHT, IMPROVE HEALTH AND SKIN COMPLEXIBLE, ASK ME HOW.!!! 010-2262446 - wahida

0 comments:

Post a Comment